BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

Dabar itin madinga būti „žaliam” - palaikyti gamtosaugos principus. Ypač tuo staiga susirūpino verslas, kadangi taip vadinamo žaliojo verslo idėja visuomenei atrodo socialiai atsakinga ir itin patraukli. Dauguma įmonių vis labiau ir vis dažniau pabrėžia savo susirūpinimą ekologija, pastangas tausoti gamtos išteklius ne tik komunikuodami su savo klientais, tačiau ir visoje vizualikoje - „žalia” braunasi į prekės ženklus, interneto svetaines, įmonių atributikas. Šaunu, kai tai iš tikrųjų atspindi organizacijų filosofiją. Tačiau kiek tokių, kuriems tai - tik apgaulingas įvaizdis? Pažvelkime į kelis žaliojo verslo pradininkus, kurie įsitraukdami į kovą už „švaresnį” būvį tikrai negalvojo, kad tai galėtų būti daroma „dėl akių”.

Yvon Chouinard - natūralios medvilnės pionierius

1938 m. JAV gimęs Yvon Chouinard yra garsus alpinistas, gamtosaugos šalininkas. Ryškus jo indėlis į lauko aprangos bei laipiojimo įrangos gamybą. Tačiau gamtai ir žmonijai jis labiausiai nusipelnė tuo, jog savo versle pritaikė ekologiškos veiklos principus. Šia tema jis taip pat rašė ir straipsnius.
Techninės aprangos verslą Yvon pradėjo 1970-aisiais. Vykdamas į Škotiją su savimi jis turėjo porą regbio marškinėlių ir juos sugebėjo sėkmingai parduoti. Tai ir tapo stimulu plėtoti savo verslą. Kai Chouinard įkurta įmonė, pavadinimu „Patagonia”, ėmė sulaukti vis didesnės finansinės sėkmės, Yvon suprato, jog tai yra puiki galimybė įgyvendinti ir savo asmeninius siekius, paremiant socialiai atsakingo verslo idėją. Yvon troško, kad jo įmonė taptų išskirtine darbo vieta ir prisidėtų prie ekologinio judėjimo.
1984 m. „Patagonia” įkūrė sveiko maisto užkandinę. Yvon ne tik tam tikrą įmonės pajamų dalį skirdavo agitacijai už gamtosaugą, tačiau skatino ir darbuotojus imtis ekologinių projektų, už kuriuos jiems mokėdavo papildomus pinigus.
1990 m. išsiaiškinus, jog „Patagonia” naudojama medvilnė yra itin kenksminga žmonėms, buvo pradėta naudoti natūraliai išaugintą medvilnę. Tai tapo organiškos medvilnės pramonės pradžia Kalifornijoje. Natūralios medvilnės pionierius atrado ir daugiau ekologiškai švarių medžiagų. Jis net senus drabužius atiduodavo perdirbti!
Yvon Chouinard dėka „Patagonia” tapo žaliojo verslo pradininke ir lydere. Įmonė dar ir dabar naudoja atsinaujinančius energijos šaltinius, spausdina ant perdirbto popieriaus, savo prekių kataloguose išryškina ekologijos šalininkus.

Nell Newman: „Ekologiškas maistas gali būti ir skanus!”

Nell Newman - aktorių dukra, savo vaikystę praleidusi užmiestyje, Konektikuto valstijoje. Ji savo aplinkoje matė tik natūraliai auginamas daržoves, vaisius ir gyvulius. Nell labai mėgo žvejoti su savo tėvu, o gaminti maistą ją mokė mama. Įkvepiantis kaimo gyvenimas lėmė jos tolimesnės veiklos pasirinkimą. Atlantikoje ji baigė ekologijos mokslus, dirbo Niujorko Aplinkos apsaugos fonde, Santa Kruze rinko lėšas Plėšriųjų paukščių tyrimo grupei.
Ji buvo didelė organiškos mitybos bei ekologiško žemės ūkio šalininkė, tad 1993 m. įtikino savo tėvą Paul, maisto gamybos kompanijos „Newman‘s Own” savininką, įsteigti „Newman‘s Own Organics” padalinį, kurio produktų linija būtų ekologiška. Nell papirko savo tėvą nuostabia Padėkos vakariene, kurios metu patiektą maistą pasiūlė kaip galimus kompanijos produktus. Visi receptai buvo itin mėgiami Nell tėvo, tad nesunkiai rado atgarsį ir klientų „skoniuose”.
Nell Newman, tapusi naujojo įmonės padalinio produktų vystymo vadove, teigė, jog išskirtinis jos produktų bruožas tai, kad jų skonis nėra toks, kaip įprasto „sveiko maisto”. „Išskirtinio puikaus skonio produktai, kurie dar ir ekologiški” - tapo „Newman‘s Own Organics” reklaminiu šūkiu. „Newman‘s Own Organics” organiški maisto produktai tapo nacionaliniu prekės ženklu.

Janice Masoud: vaikų drabužiams - natūrali medvilnė

1998 m. Janice Masoud įkūrė įmonę „Under The Nile” tikėdamasi, kad vaikiškų drabužių, pagamintų iš organiškų medžiagų, pirkimas taps priimtinas ir įprastas visuomenei. Įmonės prekės ženklas dar ir dabar simbolizuoja vieną aktyviausių ekologinių judėjimų istorijoje.
Šio verslo idėja kilo 1994 m. Janice Masoud dirbant dizainere Naujoje Zelandijoje. Moteris pastebėjo, kad jos vaikų oda itin jautri medvilnei. Alergišką reakciją, pasirodo, sukelia medžiagos gamyboje naudojami dažai. Šis Janice atradimas atvedė ją į Egiptą, kur auginama geriausia pasaulio medvilnė.
Ieškodama organiškos medvilnės, Janice atsidūrė „SEKRM” fermoje, kuri vertėsi biodinamišku žemės ūkiu. Janice pradėjo bendradarbiauti su šia ferma steigdama „Under the Nile”. Tuomet ji sukūrė pirmąją savo įmonės drabužių kolekciją. Šie produktai patraukė net Holivudo dėmesį su aktorėmis Laura Dern, Courtney Cox and Kelly Preston priešaky.
Dabar įmonės produkciją sudaro per 200 įvairių prekių asortimentas, apimantis seilinukus ir vaikiškus drabužius, žaislinius vaisius ir daržoves. Viskas pagaminta iš 100 proc. natūralios medvilnės.

Tai ne vieninteliai, ne pirmi ir ne paskutiniai žmonės, mylintys gamtą ir gyvenimą bei besistengiantys, kad Žemėje būtų geriau visiems. Senstant pasauliui, augant žmonijai ir jos „padariniams”, daugės ir gamtosaugos problemų, taigi ir jos gynėjų. Tikėkimės, kad bus kuo daugiau tokių, kurie savo dideliais darbais matuos ne materialinę naudą, o tiesiog jaus vidinį pasitenkinimą tai darydami.

Autorė Raminta Baubkutė
Fotografė Evgenia Levin/Zeneka

Patiko (0)

Rodyk draugams


Komentarai



Vardas (privalomas)

El. paštas (privalomas)

www

Dėstyk savo mintis.